اصول صحيح برنامه ريزي براي پشت كنكوري‌ها

۷ بازديد

اگر آزمون امسال را از دست داده‌ايد و يا تصميم گرفتيد يك سال ديگر براي هدف و رويايي خود تلاش كنيد، سبك زندگي خاص و متفاوت همان چيزي است كه بايد بيش ازهرچيزي براي شما اهميت داشته باشد.

برنامه ريزي براي پشت كنكوري ها در كنكورآباد را فقط كافي است امتحان كنيد.

اگراز نتيجه كنكور خود راضي نيستيد، براي گرفتن يك نتيجه متفاوت در كنكور سراسري بايد رفتار و سبك زندگي خود را تغيير دهيد. برنامه منطقي و متعادلي را براي خود تهيه كنيد. بسياري از داوطلبان پشت كنكوري برنامه ريزي دقيق ندارند و اگر داشته باشند به آن متعهد نيستند. اگر نمي‌توانيد خود يك برنامه منسجم با توجه به توانمندي‌هاي‌ خود تهيه كنيد مي‌توانيد از مشاور كمك بگيريد و سپس پس از اطمينان از مناسب بودن برنامه، آن را دنبال كنيد.

سوالي كه بسياري از داوطلباني كه در آزمون موفقيت مورد نظر را كسب نكره‌اند، مطرح مي‌كنند اين است كه چرا با توجه به اينكه بسيار تلاش كردم موفق نشدم؟ دوستان من با منابع مشابه توانستند با رتبه‌هاي خوب قبول شوند، من موفق نشدم! چرا؟ سال گذشته رتبه مورد نظر خود را را بدست نياوردم! ايراد كار من كجاست؟

با خود صادق باشيد ببينيد آيا يك برنامه ريزي اصولي و مناسب داشتيد؟

آيا در اين يك سال تايم خاصي براي بيدار شدن داشتيد؟

آيا متعهد به اين اصل بوديد كه بعضي از درس‌ها را هر روز مطالعه كنيد؟

آيا تايمي بوده كه بيشتر از 2روز يا 3 روز درس نخوانيد؟

آيا آزمون‌هاي آزمايشي شركت كرده بوديد؟

وقتي صحبت از استمرار و دنبال كردن برنامه‌‌ريزي در سال برگزاري كنكور مي‌شود يعني شما موظف هستيد يك سري وظايف را به طور مستمر انجام دهيد. منظور كارهاي خارج از توان شما نيست ممكن است آن وظيفه، تنظيم ساعت خواب و بيداري باشد يعني در يك ساعت مشخص بخوابيد و در يك ساعت دقيق بيدار شويد و نه لزوما صبح زود بيدار شدن. اگر خواهان موفقيت در كنكور سراري باشيد بايد برنامه‌ريزي اصولي داشته باشيد و به آن متعهد باشيد.

مزايا و چالش‌هاي پشت كنكور ماندن

نمي‌توان به طور قاطع گفت كه آيا پشت كنكور ماندن كار درستي است يا خير. زيرا هر داوطلب اهداف وشرايط متفاوتي دارد و با توجه به شرايط خود بايد تصميم بگيرد. در كل پشت كنكور ماندن مانند هر مساله و سيستمي مزايا و چالش‌هاي خود را دارد.

مزاياي پشت كنكور ماندن

از مزاياي پشت كنكورماندن مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

  • زمان بيشتر داوطلبان پشت كنكوري نسبت به دانش‌آموزان و محصلين.
  • از طرفي داوطلبان فرصت جبران اشتباهات خود را دارند.
  • روي مطالب تسلط بيشتر خواهند داشت.
  • با تكرار و مرور، مطالب را بهتر درك خواهند كرد.
  • ديگر نگران امتحانات مدرسه نيستند.
  • با نحوه سوالات كنكور سراسري آشنايي دارند.

چالش‌هاي پشت كنكور ماندن

چالش‌هاي ماندن پشت كنكور را نيز بررسي مي‌كنيم. از چالش‌هاي پشت كنكورماندن مي‌توان به تنبلي و اهمام‌كاري داوطلب اشاره كرد. داوطلب به اميد اينكه زمان زيادي تا آزمون باقي مانده است و زمان زيادي دارد، شروع جدي مطالعه رو به عقب مي‌اندازد. پس از مدتي اين مساله باعث استرس فرد مي‌شود زيرا بخشي از وقت خود را از دست داده است. ممكن است خود را سرزنش كند كه چرا سال اول در دانشگاه ثبت نام نكرده بود. نكته ديگري كه وجود دارد اين است كه هر چند سال تغييراتي در كتاب‌هاي درسي اعمال مي‌شود پس احتمال تغيير كتاب درسي هم وجود دارد. در كنار تمام اين چالش‌ها فشار و استرسي كه اطرافيان ممكن است خواسته يا ناخواسته به داوطلب وارد كنند را نمي‌توان ناديده گرفت.

چه افرادي از پشت كنكور ماندن نتيجه بهتري مي‌گيرند؟

افرادي كه سال اول به خوبي مطالعه كرده اند و در سال پشت كنكور تصميم دارند از اشتباهات و مسير اشتباه گذشته درس بگيرند، برنامه اصولي دارند و پايبند به آن هستند نتيجه بهتري از ماندن پشت كنكور، مي‌گيرند.

برنامه ريزي پشت كنكوري بايد چگونه باشد؟

دربرنامه ريزي پشت كنكوري دست مشاور يا داوطلب بازتر است. ساعت مطالعه فرد پشت‌كنكوري بيشترازداوطلبي است كه براي بار اول در كنكور سراسري شركت مي‌كند. داوطلبي كه براي بار اول شركت مي‌كند تايمي از زمان روزانه خود را در مدرسه و مطالعه درس‌هاي مدرسه ميگذراند واين يك فرصت براي داوطلب پشت‌كنكور‌ي مي‌باشد. مي‌تواند زمان بيشتري صرف مطالعه درس‌ها كند، تست هاي بيشتري بزند و طبيعتا نقاط ضعف و قوت خود را شناسايي و تقويت كند.

ادامه مطلب:

https://konkurabad.academy/2021/10/22/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b4%d8%aa-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1%db%8c/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.