نكاتي مهم براي انتخاب رنگ هاي ساختماني!

۱۰ بازديد

رنگ هاي ساختماني و انواع آن

شايد انتخاب رنگ ساختمان در ميان تنوع زياد رنگ‌ها كمي سخت و دلهره‌آور به نظر برسه، اما كافيه كه به خودتان اعتماد كنيد و اجازه ندهيد ديگران نظرشان را به شما تحميل كنند. اگه از انتخاب رنگي مطمئنيد، اعتمادبه‌نفس داشته باشيد و انتخابش كنيد.

 

رنگ‌آميزي ساختمان از چيزهايه كه تأثير مستقيم و بااهميتي روي دكوراسيون داخلي اتاق شما داره. استفاده از رنگ‌ مناسب در محيط خونتون مي‌تونه تأثير مستقيم بر احساسات و روانتون بزاره، بنابراين خيلي از افراد ترجيح مي‌دن به دنبال اطلاعات مناسبي درباره انواع رنگ براي رنگ‌آميزي خونه باشن. خب در قدم اول با انتخاب رنگ مواجه مي‌شيد. البته استفاده ازنظر صاحب‌نظران و متخصصين دكوراتور مي‌تونه خيلي مفيد باشه پس اگه شرايطش رو داريد اين كارو بكنيد. جدا از بحث انتخاب رنگ شما نياز داريد درباره انواع رنگ بيشتر بدونيد، بنابراين اين مقاله راهنمايي بر معرفي انواع رنگ ساختماني و كاربرد اونها در نقاشي ساختمونه.

 

براي خريد رنگ ساختماني مي توانيد به وب سايت جميل مراجعه فرماييد.

چه رنگي انتخاب كنم؟

انتخاب رنگ يكي از مهم‌ترين بخش‌هاست. بايد در نظر داشته باشيد كه رنگي رو انتخاب كنيد كه علاوه بر عوض كردن حال و هواي خونه بتونه تأثير خوبي هم روي شما داشته باشه. شايد براتون سؤال پيش بياد كه اصلاً انتخاب رنگ خوب براي اتاق‌ها به عوامل محيطي بستگي داره؟ پاسخ قطعاً بله است. درواقع در انتخاب رنگ هر اتاق بايد فاكتورهايي مثل نور و ميزان تابش آفتاب در آن اتاق را در نظر بگيري. علاوه بر اين‌ها جهت تابش نور آفتاب، و اندازه سقف اتاق هم مهمه. خوبه كه يادتون باشه، سقف‌هاي بلند، رنگ و فضاي اتاق را مطبوع‌تر و دل‌نشين‌تر مي‌كنن. پس در انتخاب رنگ حسابي دقت به خرج بديد.

 

از كاتالوگ‌هاي رنگ استفاده كنيد

كاتالوگ‌هاي رنگ يك ابزار خيلي مناسب براي انتخاب رنگ ساختمانه كه مي‌تونيد از اون استفاده كنيد. شايد وقتي براي اولين بار انبوهي از رنگ‌ها رو ببينيد نگران شده و يا بترسيد؛ اما كاتالوگ‌ها مي‌تونن در انتخاب يك رنگ مناسب به شما كمك كنند. از كاتالوگ‌هاي رنگ اين‌طور ميشه استفاده كرد كه اول رنگ شاخص اتاق را پيدا و انتخاب مي‌كنيد و بعد اونو روي كاتالوگ مي‌زاريد، در اين حالت روشن‌ترين رنگ از رنگ شاخص را به‌عنوان رنگ زمينه و رنگ فضاي موردنظر خودتون انتخاب ‌كنيد.

 

انتخاب رنگ براق يا مات، مسئله اين است!

بعد از انتخاب رنگ دلخواه، احتمالاً با چالش انتخاب نوع مات يا براق روبه‌رو ميشيد. خب بايد بدونيد كه رنگ‌هاي درخشان و براق، فضاي اتاق را دل‌چسب‌ مي‌كنن، چون رنگ‌هاي براق قابل انعكاس‌اند و انعكاس رنگ‌هاي براق بر روي ديوار يك فضاي مهيج و شاد رو ايجاد مي‌كنه. از طرف ديگه اگه ديوارهاتون لكه و يا ناهمواري زيادي داره و قصدي هم براي زيرسازي نداريد، بهتره از رنگ‌هاي كدر و مات استفاده كنيد چون ناهمواري‌ها رو كمتر به چشم مياره. درواقع رنگ‌هاي مات، رنگ‌هايي غير انعكاسي‌اند كه مي‌توانند نواقص ديوار رو خيلي خوب پنهان كنند، البته اين مسئله با جنس رنگ انتخابي هم گره‌خورده.

 

مراحل نقاشي ديواره‌ها

۱. پاك‌سازي فضا

اولين مرحله كار نقاشي ساختمون پاك‌سازي ديواره‌ها و فضاست. قبل از هر چيزي بايد ديوارها رو كاملاً با آب گرم و صابون شست تا هر كثيفي يا گردوغباري از روي فضا پاك بشه.

 

۲. بتونه‌كاري

در اين مرحله بايد هر قسمتي از ديوارها كه آسيب‌ديده‌ و يا خراش‌هاي كوچكي برداشته رو بتونه‌كاري كنيد. اين كار باعث مي‌شه تا سطوح تو رفته پر بشه و تمام سطح ديوار يكدست و آماده نقاشي بشه.

 

۳. استفاده از پرايمر

استفاده از پرايمر اهميت زيادي داره كه يكي از اون‌ها بالا بردن مقاومت رنگ اصلي ديواره و زيبا كردن رنگ اصليه. ممكنه بپرسيد پرايمر چيه؟ كه در جواب بايد گفت: پرايمر يك رنگ پايه است كه نقاشاي حرفه‌اي قبل از رنگ زدن ديوار ازش استفاده مي‌كنن و تمام سطح ديوار رو با پرايمر نقاشي مي‌كنن.

به‌طوركلي پرايمرها در دو رنگ تو بازارن: خاكستري و سفيد كه بسته به رنگ اصلي ساختمون يكي از اون‌ها استفاده مي‌شه.

 

۴. دست‌به‌كار شو

اولاً توصيه مي‌كنيم براي نقاشي اصلي از تمام تجهيزات عالي مثل قلم‌موهاي درجه‌يك، غلطك رولي و … كه مربوط به نقاشي ديوار است استفاده كنيد تا نقاشي ساختمون همون چيزي بشه كه مي‌خواين. علاوه بر اين روش‌هاي ايجاد خلاقيت در نقاشي ساختمون خيلي زياده و مي‌تونيد با اندكي خلاقيت ديوارهاي خونتون رو خلاقانه رنگ‌آميزي كنيد. اگر هم شك داريد كه ممكنه از پسش برنياين، كار رو بسپاريد به كاردان اش.

 

معرفي و مروري بر انواع رنگ ساختمان

اين روزها طرح‌هاي جديد رنگ‌آميزي ساختمان خيلي متنوع شده، درواقع ديگه ما تنها بارنگ‌هاي ساده روبه‌رو نيستيم بلكه انواع رنگ‌هاي طرح دار هم به‌عنوان گزينه‌هاي جديد پيش روي ماست. به همين خاطر مي‌خوام شما را با انواع رنگ‌هاي ساختماني جديد آشنا ‌كنم تا بتونيد از ميان نمونه‌هاي مختلف، بهترين و زيباترين رنگ را با توجه به نياز خودتون انتخاب كنيد. در بازار رنگ‌هاي ساختماني، مي‌تونيد چند نوع رنگ، پلاستيك، روغني، اكريليك، رنگ نانو، مولتي كالر و حتي بلكا رو پيدا كنيد. ولي چقدر درباره مزايا و معايب هركدام از اين رنگ‌ها اطلاع داريد؟

 

منبع:https://www.persiansaze.com/articles/%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A2%D9%86

رنگ‌ها در زبان آلمانی همچون سایر زبان‌ها، نقش مهمی در بیان احساسات و توصیف اشیاء دارند. این زبان نیز مانند زبان‌های دیگر دارای واژگان متعددی برای توصیف رنگ‌هاست. به عنوان مثال، "روز" (Rot) برای قرمز، "بلو" (Blau) برای آبی، "گلب" (Gelb) برای زرد و "گرون" (Grün) برای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین واژگان دیگری مانند "شوارتس" (Schwarz) برای سیاه، "وایس" (Weiß) برای سفید و "براون" (Braun) برای قهوه‌ای نیز وجود دارند.

 

همچنین، در زبان آلمانی می‌توان از این رنگ‌ها به عنوان صفت‌ها نیز استفاده کرد. به عنوان مثال، "یک چادر قرمز" معادل "Ein roter Mantel" است. این ویژگی این زبان نشان از انعطاف پذیری و ثروت زبانی آن دارد. همچنین، در ادبیات و شعر آلمانی، رنگ‌ها برای ایجاد تصاویر زیبا و انتقال احساسات به کار می‌روند، و این موضوع نشان از اهمیت فرهنگی و هنری رنگ‌ها در زبان آلمانی دارد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.