دفاتري هستند كه به عنوان مشاوره بازاريابي ديجيتال فعاليت مي كنند. و يا به صورت آنلاين به ديگران مشاوره اي راجع به كسب و كار آنها مي دهند. معمولا افرادي كه در حوزه ديجيتال ماركتينگ فعاليت دارند نيز مشاوره ي بازاريابي ديجيتال رو ارائه مي دهند. اگر شما نياز به استراتژي و برنامه ريزي، براي پيش بردن مراحل رشد سايت خود نياز داريد. مي توانيد با مشاور، اهداف خود را مشخص كنيد.
بازاريابي بخش مهم و تاثيرگذاري در فروش و روند توسعه هر بيزينسي است. بازاريابي يا ماركتينگ جزء علومي است كه نياز به دانش و چينش استراتژي مخصوصي دارد. از همين رو، مشاوره بازاريابي ميتواند يكي از گزينههاي موثر و مفيد براي Marketing هر كسب و كاري به شمار رود.
وظايف مشاور بازاريابي
فردي كه بتواند به شما درباره نحوه و چگونگي شيوه هاي بازاريابي در حوزه تجارتتان كمك كرده و از بين صدها روش ماركتينگ و جذب مخاطب، بهترين و موثرترين آن را با توجه به شرايط شما معرفي نمايد؛ به عنوان مشاور بازاريابي شناخته ميشود. به اين معنا كه مشاوره بازاريابي به ايجاد يك برنامه بازاريابي دقيق، تعيين اهداف بازاريابي يك شركت و شناسايي شيوه بازاريابي مناسب براي رساندن اهداف بيزينسي شما به بازار هدف كمك ميكند. از ويژگيهاي حائز اهميت داشتن مشاوره بازاريابي اين است كه اكثر مشاوران در اجراي استراتژي بازاريابي مشاركت دارند. يعني شما فردي متخصص و با تجربه را در كنار خود خواهيد داشت تا با نظارت بر نتايج و اصلاح كمپين ها به رشد كسب و كار شما كمك نمايد.
مقاله مرتبط: همه چيز درباره فرايند بازاريابي
زمان استخدام مشاور بازاريابي
سوالي كه به كَرات از ما پرسيده ميشود اين است كه چه زماني بايد از مشاور بازاريابي بهرهمند شد؟
پاسخ اين سوال را نميشود به طور كلي بيان كرد. اگر شما داراي كسب و كاري نوپا و جديد هستيد يا بيزينسي جهاني داريد در هر دو حالت داشتن مشاوري دانا و باتجربه ميتواند در رسيدن به موفقيت تجارتتان سرعت داده و شما را به اهداف تجاريتان نزديك كند.
پس حتي اگر از ابتدا تاسيس شركت بتوانيد مشاوري در حوزه ماركتينگ را در تيم خود داشته باشيد؛ موجب ميشود كه به سرعت از رقبا خود پيشي گرفته و به موفقيت دست يابيد.
استخدام مشاور بازاريابي ميتواند در امور زير به شما كمك نمايد:
ارائه مهارتها و تخصصهايي كه يك شركت فاقد آن است.
ارائه ديدگاه و تحليلهاي موثر در مواجه با چالشهاي كار و بازار
دستيابي به ديدگاههاي جديد در مورد مشتريان يا استراتژيهاي بازاريابي
مشاور بازاريابي بايد چه مهارت هايي داشته باشد؟
مشاور بازاريابي بايد داراي مهارتهاي فني و نرم افزاري باشد. فردي كه به عنوان مشاور بخش ماركتينگ بيزينسي فعاليت ميكند در بازاريابي، تجارت، ارتباطات و روانشناسي بايد مهارتهاي لازم را داشته باشد. در اين بين بعضي از مشاوران در زمينههاي زير نيز مهارت دارند كه اين موضوع ميتواند موجب رشد بيشتر كسب و كار شما شود.
بازاريابي آنلاين
بازاريابي از طريق شبكه هاي اجتماعي
بازاريابي آزاد
تبليغات چاپي يا تلويزيوني
روابط عمومي
منبع:
https://hamidsabaghi.ir/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84/